Day Cream & Night Cream SF Merbahaya

Hai u all...

Pagi ni sahaja dah 5 6 orang dealer yang baca paper Harian Metro telah menghubungi saya untuk meminta kepastian berkenaan Day Cream & Night Cream SF. Sebelum tu, jom baca keratan Harian Metro 18 Feb 2014 muka surat 4 ni.. Baca dari mula sampai habis baru dapat info yang betul..

Harian Metro m/s: 4
Untuk pengetahuan semua, pada May 2013 yang lalu No KKM Sf  Beauty Day Cream and Night Cream ditarik balik seperti dalam jadual di bawah. Klik disini untuk membaca kisah lanjut May 2013.



Setelah terjadinya issue May 2013 ni, kita dinasihatkan untuk mengubah nama SF Beauty Day Cream dan SF Beauty Night Cream. So, saya nak war-warkan.. Mungkin ramai yang tak perasan.. Kalau tengok kotak set krim sf beauty, korang akan perasan nama baru day cream and night cream :

1. SF Beauty Day Cream - NOT120602461K
2. SF beauty Night Cream - NOT120602462K

tukar kepada....

1. SF Active Renewal Skin (Night Cream) - NOT130700027K
2. SF Protect & Perfect Day Cream - NOT130604475K

Beza dulu dan sekarang


Kelulusan dari KKM

Soalnya, kenapa kat kotak je tukar nama? Kat botol belum tukar? Proses nak tukar kat botol tu amik masa jugak. Slow-slow.. Packaging 3in1 kita dah tukar kat botol dengan cara menampal sticker keliling gitu.. Packaging 3in1 SF dengan nama baru day and night cream dah pun mula diedarkan. Cuma yang loose je lambat sikit.. The day will come.. Hehehe..

Insyaa Allah malam ni saya update gambar baru packaging 3in1 Sf Beauty. Korang boleh klik disini untuk tengok gambar produk SF Beauty. Tp malam ni tau saya update. Insyaa Allah.. Kalau klik sekarang masih gambar packaging lama... Hehehe.. Itu sahaja buat kali ini.. Harap dapat membantu..


8 comments:

  1. http://portal.bpfk.gov.my/index.cfm?&menuid=118&parentid=116 yg ni list 2014. mcm mne plak ye? :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba baca betul2..jangan cepat melatah yer...bukak mata besar2..baca betul2....yg list 2014 tak ada produk sf beauty diharamkan... yg list 2013 ada la..tp lepas no kkm tu ditarik balik, kita dah dpt no kkm baru dan mula memasarkan day n night cream yg menggunakan no kkm baru serta nama day and night cream pun kita tukar..cer baca balik entry saya kat atas ni..baca bg habis..jgn baca sekerat-sekerat....good luck..

      Delete
  2. Jika stop apa kesan nya ?adakah ia kekal cerah sekata atau ia kembali kusam ?

    ReplyDelete
  3. kalau kulit sentiasa terdedah pada chy matahari, kulit akan kembali tak sekata, gelap...depands la..kulit kita perlukan penjagaan sis.. kalau ganti produk lain ok la kot..jgn xpakai ape2 langsung..

    ReplyDelete
  4. kalau nak order ke sabah berapa kosnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tadi ada contact sy kan..sy respond via wassapp yer..

      Delete
  5. kalau nak jd pengedar cmana ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. tadi ada contact sy kan..sy respond via wassapp yer..

      Delete